2014. március 16., vasárnap

Kondi napló I. - Az első hetek

Sziasztok!

Már lassan egy hónapja járok intenzíven kondizni, ezért úgy gondoltam, hogy beszámolok nektek az eddig eredményekről és tapasztalatokról.

Az első 1-2 hétben nagyon szégyelltem magam, mert alig pár perc után minden gépen meghaltam. Fél óra után már haza akartam menni, mert még a levezető erősítő gyakorlatokban sem tudtam így remekelni. Aztán elkezdtem utánaolvasni, hogy mi az az edzésterv, ami segít abban, hogy a lehető legtöbbet tudjam kihozni magamból. 

Mióta rátaláltam az intervallum edzésre, azóta nagyon sokat fejlődtem, mert nagyon jó állóképesség fejlesztő. Mi is a lényege? Az intervallum edzés a gyors (azaz magas pulzusszámon végzett) és a lassú (alacsony pulzus) mozgások váltogatása. Több zsírt éget el, mint a monoton futás, mivel felpörgeti az anyagcserét, ami az edzés utánra is érvényes és a pihenő szakaszokban is a zsírégető tartományban marad a pulzusunk.

Edzésterv:

Mindig a futópadon kezdem meg az edzést gyors sétával, nehogy meghúzódjak vagy bármi sérülést szenvedjek. 5 perc után elkezdem az intervallum edzést. 1 perc lassú séta (4-es fokozat) után 1 perc gyors futás (10-es fokozat) következik. Ez számít egynek. Ebből 5 sorozatot csinálok, majd átmegyek az ellipszis gépre, amit a legnagyobb mumusnak tartok, mivel igazi gyilkos az a gép. Ezt is 5 percet használtam eddig mindig, de az utóbbi egy hétben emeltem az időtartamot és az elmúlt 3 napban már 20 percet töltök rajta. :)

Miután eléggé megizzadtam egy kis pihenésként felülésezek és súlyzózok. Bicepszezni 3 kg-s súlyokkal, tricepszezni 2 kg-mal szoktam. 

Ezek után jöhet egy kis biciklizés, majd a taposógép, ahol meg sem állok 500-ig, végül pedig még egy olyan intervallumos futósorozat, amit a legelején már leírtam. :)

Eredmények:

Az a bizonyos "kapaszkodó" nagyon sokat változott. A hasam laposabb nem lett, de izmosabb annál inkább. A fenekem sokkal kerekebb és feszesebb, a combom pedig szintén feszesebb és vékonyabb lett. :)

Azt hittem, hogy komoly küzdelem lesz lemenni az edzőterembe, de nagyon lelkes vagyok és imádom csinálni, szóval nem lesz ezzel baj úgy gondolom. Nyárra pedig remélem sikerül elérnem az álomalakomat.

Gondoltam kicsit dicsekszek nektek pár képpel. :)

Nem figyeltem a kijelzőre és sikerült 21 percet végignyomnom az ellipszisgépen :)


20 perc intervallum futás :)
Kicsit több, mint 10 km szobabiciklin. :D
Tervek:

A következő héttől magasabb fokozatra akarok kapcsolni. Egy héten minimum 6x fogok lejárni, és az edzés intenzitását is növelném. Több hasazást és súlyzózást, több intervallum futást és taposógépes edzést fogok csinálni.

Álomalak :$




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése